Hunyadi-díjasok

Báder Petra - 2002

A Hunyadi Mátyás Általános Iskola után a hatvani Bajza József Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskolában folytattam tanulmányaimat angol tagozaton, amelyhez később matematika fakultációt választottam. Már óvodás koromban elkezdtem zongorázni, ezt az általános iskola után a gimnázium alatt is folytattam Hatvanban, a zongora mellé a szaxofont választottam második hangszeremül. Egy középiskolásoknak meghirdetett nyelvtanulási lehetőséget kihasználva az észak-spanyolországi Logroñóban töltöttem egy iskolaévet, ami megalapozta a jövőmet: 2010-ben kiváló minősítésű diplomával végeztem az Eötvös Loránd Tudományegyetem spanyol bölcsész alapképzésén, majd 2013-ban ugyanitt kitüntetéses diplomával a mesterszakon, ahol a spanyol-amerikai irodalom, nyelvészet és kultúra mellett mű- és szakfordításra specializálódtam. Az olvasás szeretetét az ELTE Irodalomtudományi Doktori Iskolájában kamatoztattam: doktori disszertációmat, melyet 2018-ban védek majd meg, két mexikói szerző regényeiben megjelenő test- és identitásábrázolásairól írtam. A mesterképzésen a Valenciai Egyetemen voltam vendéghallgató, a doktori képzés alatt pedig, a Mexikói Állam ösztöndíjának köszönhetően a mexikóvárosi El Colegio de México egyetemen kutattam hat hónapon keresztül. A Horányi Mátyás Alapítvány 2016-ban díjjal jutalmazta tudományos munkásságomat. Jelenleg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Spanyol Tanszékén vagyok óraadó, alapképzéses diákoknak tartok spanyol nyelvi és irodalomtudományi órákat. A tanítás mellett irodalommal foglalkozom: rendszeresen publikálok magyar és spanyol nyelven tudományos cikkeket, recenziókat, könyvkritikákat és alkalomadtán szakfordításokat, utazásaim során pedig a kellemest a hasznossal próbálom vegyíteni, hiszen a hazai konferenciák mellett igyekszem külföldön is tudományos előadásokat tartani.

Dénes Mirjam - 2002

Egy Frankfurtból Tokióba tartó Boeing 747-8 fedélzeten ülök, 11 órája utazom. A telefonom még az otthoni időt mutatja: hajnali 4 óra 34 perc, de japánban már elmúlt dél. Látom a Fujit. Havas a táj. A Tokiói Nemzeti Múzeum külföldi, japán gyűjteményekben dolgozó szakemberek számára szervezett tíznapos továbbképzést. Meghívtak, a vendégük vagyok. Életemben másodszor jövök Japánba. Visszatérek.

A visszatérni szó, kaeru (帰る), sokkal szebben cseng, mint a jönni, kuru (来る).

Dénes Mirjam vagyok, 30 éves, magyar állampolgár, lőrinci lakos, a Szépművészeti Múzeum – Hopp Ferenc Ázsiai Művészeti Múzeum japán gyűjteményének kurátora. A Hunyadi Mátyás Általános Iskolában végeztem alapfokú tanulmányaimat, mint ahogy az összes testvérem is. Jól tanultam és szorgalmasan. Mivel világ életemben kíváncsi természetű voltam, tanáraimnak nem volt túl nehéz dolga. Szerettem a történelmet, hasznosnak tartottam az angolt, lenyűgözött, mikor először láttam diáról kivetítve a Szamothrakéi Nikét. Tavaly ősszel láttam a Louvreban. Akkor is lenyűgözött.

Sokat időztem a könyvtárban, és mivel világot szerettem volna látni – jobban mondva: akartam látni – úgy döntöttem, olyan tanulmányok után nézek, ahol az idegen nyelvek hasznosak. A Bajza József Gimnázium angol tagozatán, 2006-ban érettségiztem. Angolból és történelemből emelt szinten, s mellette spanyol középfokú nyelvvizsgával a zsebemben távoztam a „versenyistállóból”. Fura ezzel a szóval pont a Bajzát illetni, de tény, hogy az évfolyamunk olyan érettségi eredményeket produkált, hogy azóta is felvételt nyerhetnénk szinte bármelyik magyar felsőoktatási intézménybe. Egykori osztálytársam – barátaim – jelentős része a doktori disszertációján dolgozik, vagy már meg is védte azt. Ebből is látszik, hogy a személyes boldogulást nem csak egy iskola neve garantálja. Rengeteget tanultunk. Én többek között japán nyelvet is, magánúton, Bártfai Gábortól, aki már nincs közöttünk. Megszerettette velem Japánt.

A gimnázium után az ELTE művészettörténet szaka következett. Nem szerettek ott minket: a miénk volt az első évfolyam, akinek tagjait a bolognai rendszer értelmében komolyabb művészettörténeti előtanulmányok nélkül kellett felvenniük. „Maguknak nem lesz állása” – hangzott el az első nap az akkori tanszékvezető szájából. Három éve dolgozom a Hopp Múzeumban, művészettörténészként, s az évfolyamtársaim is, szinte mind a szakmájukban dolgoznak.

Bölcsész tanulmányaim mellett képtelennek bizonyultam lemondani mindenkori hobbimról, a zenéről. Az egyetemi évek alatt klasszikus énekes képesítést szereztem a Szent István Konzervatóriumban. Felvételiztem a milánói és a salzburgi zeneakadémiákra, de nem vettek fel. Nem bántam meg. Barátokkal és tudással gazdagodtam, s ráadásul a művészettörténet tanulásába sem untam bele, hiszen a fele időmet zenéléssel töltöttem. Nem volt könnyű időszak, mert az európai művészetre specializált művészettörténet szakon „ferde szemmel” nézték japán iránti érdeklődésemet. Szerencsére témavezetőim, Keserü Katalin és Gellér Katalin mindig érdeklődéssel és rugalmasan viszonyultak kutatási témáimhoz, amiért örökké hálás leszek.

A mesterszakos éveim alatt hat hónapig Milánóban éltem az Erasmus-ösztöndíjasok gondtalan életét. Olaszul tanultam művészettörténetet, mellette sokat jártam a Scalába, állójeggyel, olcsón. Ez az út garantálta számomra első munkahelyemet. A diploma után jött a doktori képzés és az első pofon: nem kaptam ösztöndíjat, sőt, fizetnem kellett a doktori tanulmányaimért (így jár, aki outsider témával foglalkozik). Ezt csak munka mellett engedhettem meg magamnak. Felvettek az IBM-hez, ahol nyolc hónapig azzal kerestem a kenyeremet, hogy olaszul telefonáltam. Nem szerettem, de jól fizetett, a kollégák kedvesek voltak és tellett tandíjra. Majd jött az újabb olasz kiugrás: szereztem egy évre való ösztöndíjat és Rómába mentem, hogy feldolgozzam Dallos Marinka, Lőrinci származású festőnő hagyatékát és életművét. Jó volt távol Magyarországtól, az ELTE-től és az IBM-től. Nem egyéves projekt lett a végeredmény, de sikerült feltérképezni az életművet: több, mint 400 művet számlál, az idén kerül kiadásra magyar és olasz nyelven. Remélem, hogy Lőrinci tud majd élni a jövőben a Dallos Marinka hírnevéből származó előnyökkel.

Róma után jött a japán szak, már nem is tudom, pontosan hogyan. Rázós volt, mint ez a landolás épp most: a kifutópálya a jelenlegi állásom, a hivatásom felé. 2015 óta dolgozom a Hopp Ferenc Múzeumban. Nyolcezer japán tárgy sorsát egyengetem, a japán művészet magyarországi gyűjtéstörténetének manifesztumait, értékes és kevésbé értékes műkincseket, állami vagyont. Kiállításokat tervezek és hozok létre, könyveket írok és szerkesztek, konferenciákat szervezek és veszek részt mások által rendezett konferenciákon. Muzeológus vagyok, kutató, művészettörténész, japanológus. Japánul még nem tudok jól, de az egy élet munkája. Doktori címem még nincs, idő kérdése az egész. Még csak harminc éves vagyok. Naponta négy nyelven dolgozom, gyönyörű tárgyak és remek kollégák vesznek körül. Minden nap élmény, minden nap kihívás. Családommal és három gyönyörű macskánkkal Lőrinciben élek. Csütörtökönként kóruspróbára járok. Köszönöm, jól vagyok.

Most mennem kell, leparkolt a gép, kikapcsolhatjuk a biztonsági öveket. Izgatott vagyok. Innen is látom a Fujit. Tíz nap múlva indulok haza. Megyek, várnak a múzeumban.

Tokió, 2018.01.11.
Dénes Mirjam

Nagy Nikoletta – 2002

A nyolcadik osztály elvégzése után Egerben folytattam a tanulmányaimat, egy két tanítási nyelvű szakközépiskolában, ahonnan egyenes út vezetett a Budapesti Gazdasági Főiskolára. 2012-ben sikeresen diplomáztam, Közgazdaságtan – Idegenforgalom és Szálloda szakirányon. A főiskola elvégzése közben és után, összesen két évet töltöttem Amerikában, ahol egy neves 5 csillagos szállodában dolgoztam, a Broadmoor-ban, Colorado Springsben. 2013-ban Budapestre költöztem, és mindezen élmény és tapasztalat birtokában jelentkeztem a Four Seasons Hotel Gresham Palotába, ami egy híresen gyönyörű, szintén 5 csillagos luxusszálloda, ahol immár 5 éve dolgozom, jelenleg, mint Recepciós.

Kovács László - 2002

Mikor 2002-ben megkaptam a Hunyadi-díjat, gondolni sem mertem volna, hogy 15 évvel később ott tartok majd ahol. Az általános iskola elvégzése után középiskolai tanulmányaimat a gyöngyösi Vak Bottyán János Műszaki és Közgazdasági Szakközépiskolában, informatika szakon folytattam. A középiskolás évek során számos élménnyel, tudással és tapasztalattal gazdagodtam. Az érettségi bizonyítványomat kitűnő eredménnyel vehettem kézhez. A középiskola után lehetőségem nyílt arra, hogy külföldön próbáljak szerencsét, így egészen fiatalon, már 19 évesen eldöntöttem, hogy az Egyesült Királyságba költözök.

Az új élet és a munkával járó felelősségek megváltoztattak, hamar felnőttem. Megismerkedtem új emberekkel, egy új kultúrával és ma már attól sem állok messze, hogy megszerezzem a magyar-angol kettős állampolgárságot. Büszke vagyok, hogy az Egyesült Királyság legnagyobb vasúttársaságánál dolgozhatok (mint Train Manager), de a közeljövő újabb előrelépést hozhat számomra, egy új, kihívásokkal teli munka formájában. Az különböző kultúrák és országok megismerése iránti vágy kiköltözésem óta él bennem, így rugalmas beosztásomnak köszönhetően minden lehetőséget megragadok, hogy bejárjam a világot.

Volt már szerencsém eljutni több Karib-tengeri szigetre, ellátogatni Amerikába, idén januárban a Távol-Keletre, és számtalan európai nagyvárost látogattam meg az elmúlt évek során. Igaz ugyan, hogy a honvágy sosem múlik el teljesen, de úgy érzem, már nyugodtan nevezhetem Angliát második otthonomnak.

Palankai József - 2004

Gimnáziumba a váci Piarista Gimnaziumba jártam, majd a Budapesti Műszaki Egyetemen tanultam Biomérnöknek. Azonban nem jöttek be a számításaim, átmentem a Budapesti Gazdasági Egyetemre, itt végeztem 2016-ban közgazdászként. Jelenleg a hatvani OTP bankban dolgozom. Mellette szüleim vállalkozásába is besegítek, könyveléssel es adótanácsadással foglalkozunk.

Nagy Anna - 2006

2006-ban végeztem az általános iskolát Selypen. 2010-ben a gimnáziumot az Aszódi Evangélikus Gimnáziumban (akkor Az Evangélikus Egyház Aszódi Petőfi Gimnáziuma és Kollégiuma) . 2015-ben az akkor Budapesti Corvinus Egyetem - Élelmiszertudományi karán (BCE-ÉTK) Biomérnök alapszakon végeztem

2018-ban a Szent István Egyetem Élelmiszertudományi karán (SZIE-ÉTK) Élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök mesterszakon végeztem. Tanulmányaim mellett a SANOFI-AVENTIS Zrt.-nél dolgozok, amíg Budapesten élünk.

2017 nyarán házasodtam meg Budapesten, férjemmel Zagyvaszántón teremtünk új otthont. Szabadidőmben a házfelújítás mellett sütök/főzök, családfakutatással foglalkozom.

Gulyás Levente – 2007

Gulyás Levente vagyok, idén leszek 26 éves. 2007-ben ballagtam a 8.c osztályból, majd ezután Hatvanban a Széchenyi István Középiskolában tanultam közgazdasági szakon. Az utolsó évben határoztam el, hogy kémiával szeretnék később foglalkozni, így az érettségi után jelentkeztem is az egri főiskola vegyész alapképzésére. A főiskolát sajnos különböző okok miatt nem tudtam elvégezni, de ambícióimat nem adtam fel, ezért elvégeztem egy 2 éves vegyésztechnikus képzést Budapesten.

Itt is helyezkedtem el közvetlenül a sikeres vizsga után. 3 éve dolgozom már a Ceva phylaxiánál technikusként, ahol inaktivált vírusvakcinát gyártunk állatoknak. Emellett hobbim a gitározás és az éneklés, 2011-től különböző helyi amatőr zenekarokban is játszom.

Pálinkás Zsófia - 2007

A lőrinci általános iskolai tanulmányaimat egy 2 éves kitérő szakította meg, mikor családunkkal Franciaországba költöztünk. 2002 és 2004 között az École maternelle publique Prieur de la Marne Chalons-en-Champagne intézmény tanulója voltam, aminek köszönhetően gyorsan és sikeresen sajátítottam el a francia és angol nyelveket. Az általános iskolát kitűnő eredménnyel végeztem 2007-ben, majd a Váci Madách Imre Gimnázium francia tagozatos diákja lettem. Tanáraimnak köszönhetően egyre jobban megkedveltem a biológia és kémia tantárgyakat, valamint világossá vált számomra, hogy az orvosi pálya felé szeretnék orientálódni. Kiváló érettségi eredményeim miatt felvételt nyertem a Debreceni Egyetem Általános Orvostudományi Kar általános orvos osztatlan szakára. Jelenleg ötödéves hallgatóként kemény munka árán az évfolyam elsője lettem. Tanulmányaim és tapasztalataim mélyítése érdekében a Hatvani Mentőállomás gyakornokaként dolgoztam nyaranta, ahol bepillanthattam a mentősök és orvosok szakmájának rejtelmeibe és csodáiba. Diplomázás után gyereksebészetre szeretnék szakosodni a későbbiekben. Egy idézettel szeretném zárni gondolataimat:

"Az örök próbálkozás pedig a legszebb és legnagyobb isteni kegy, amely egy
gondolkodónak, egy orvosnak vagy bármely halandó embernek megadatik.
Az az ember, aki egész életében próbálkozik, értelmes életet él."-
Alexandre Dumas 

Oláh Evelin - 2007

Az általános iskolát követően a szolnoki Széchenyi István Gimnázium dráma tagozatán tanultam tovább. A középiskolai évek során is számos vers- és prózamondó versenyen értem el helyezést, illetve városi és megyei ünnepeken szerepeltem. Az érettségi után a Debreceni Egyetem magyar szakán folytattam a tanulmányaimat, amelyet néprajz szakkal kiegészítve végeztem el. A mesterképzést is ebben az intézményben teljesítettem, magyartanár és hon- és népismeret szakos tanár lettem.

Képe Mátyás – 2007

Az általános iskola után az Aszódi Evangélikus Gimnáziumban tanultam tovább és érettségiztem 2011-ben. Ezt követően a Budapesti Corvinus Egyetemen szereztem először államigazgatási, majd közgazdász diplomát. Egyetem mellett több állami szervnél dolgoztam gyakornokként, majd főállásban az Európai Bizottságnak dolgoztam. Jelenleg gazdaságdiplomácia területen dolgozom, a Miniszterelnök, illetve a Külgazdasági és Külügyminiszter hivatalos külföldi látogatásaihoz kapcsolódó üzleti delegációk, üzleti rendezvények, illetve magas szintű diplomáciai találkozók szervezéséért felelek.

Szűcs Rebeka - 2007

2007-ben végeztem a Hunyadi Mátyás Általános Iskolában, majd Hatvanba a Bajza József Gimnáziumba jártam humán tagozatra, ahol megcsináltam az angol-spanyol nyelvvizsgámat és leérettségiztem 2011-ben.

2011-2015 között a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Karának gyógypedagógia szakos hallgatója voltam, logopédusként és tanulásban akadályozottak pedagógusaként diplomáztam. 2015-ben elkezdtem a gyógypedagógiai mesterképzést Budapesten az ELTE-BGGYK-n, ugyanitt 2016-ban a zeneterapeuta szakot. Mindkettővel idén júniusban fogok végezni. Mellette pedig gyógypedagógus-logopédus vagyok egy zuglói általános iskolában és gimnáziumban. Amint lehetőség adódik szeretnék hazajönni és itt folytatni ugyanezt a munkát.

Szedmák Krisztina - 2007

Az általános iskola után a gyöngyösi Károly Róbert Szakképző Iskolában tanultam, ahol kitűnő eredménnyel zártam a középiskolai éveket, majd a földrajz és környezet iránti érdeklődésemből adódóan tanulmányaimat az Eötvös Loránd Tudományegyetemen folytattam, ahol három évvel később geográfusi diplomát szereztem. Ezt követően jelentkeztem a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemre környezetmérnök mesterképzési szakra, ahová felvételt nyertem és 2017 januárjában okleveles környezetmérnöki diplomát szereztem környezetmenedzsment szakirányon. A mesterképzési tanulmányaim alatt környezetmérnöki gyakornoki pozíciót töltöttem be a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft-nél és közben megkezdtem a munkavédelmi szakmérnöki tanulmányaimat is ugyancsak a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. 2017 februárjában a gyakornoki pozíciómból főállású HSE mérnökké váltam, ahol egyaránt foglalkozom környezetvédelemmel és munkavédelemmel is, és az idén januárban szerzem / szereztem meg a munkavédelmi szakmérnöki diplomát.

Séber Dániel – 2007

Miután végeztem a Hunyadi Mátyás Általános Iskolában, tanulmányaimat az egri Szilágyi Erzsébet Gimnáziumban folytattam, ahol egy évig nyelvi előkészítő osztályba, majd azt követően négy évig reál tagozatra jártam. Érettségi eredményeim alapján az Óbudai Egyetemre nyertem felvételt, viszont fél év után ráébredtem hogy egyáltalán nem szeretnék biztonságtechnikai mérnök lenni, úgyhogy arra az elhatározásra jutottam hogy valóra váltom minden férfi gyerekkori álmát, és átjelentkezem a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karára, hogy később hivatásos katonaként szolgáljak a Magyar Honvédségben. Egyetemi éveim alatt számos felejthetetlen élménnyel gazdagodtam, kedvenceim közé tartozik amikor a Hohenfelsi kiképzőbázison Németországban Black Hawk helikopterrel repülhettem egy amerikai-grúz-magyar közös gyakorlaton, de fontosabb az élményeknél, hogy rengeteg barátságra tettem szert az évek alatt, amelyeket a mai napig ápolok. 2017-ben diplomáztam jeles eredménnyel, mint vegyivédelmi tiszt, majd augusztus 20-ai tiszté avatásomat követően a Magyar Honvédség Görgei Artúr Vegyivédelmi Információs Központban kezdtem el pályafutásomat, értékelő tiszti beosztásban. Mivel tudásszomjam olthatatlan (bár ezt pár középiskolás tanárom megcáfolná) már egyetemi éveim alatt jelentkeztem a következő felsőoktatási intézménybe, ahová felvételt is nyertem környezetvédelmi mérnök szakra. Szüleim támogatásáért nagyon hálás vagyok, és köszönöm nekik hogy segítettek azzá a férfivá válnom aki most vagyok. A jövő általános iskolásainak azt üzenném, hogy olyan pályát válasszanak maguknak, amiben örömüket lelik, hiszen a legfontosabb az, hogy az ember szeresse azt amit csinál. Fekete István idézetével szeretnék zárni, mely bennem mély gondolatokat kelt "A katona nem azért van, hogy szúrjon, hanem hogy senki ne szúrhasson."

Balassa Bence – 2008

Kilenc és fél éve már, hogy elballagtam a Hunyadi Mátyás Általános Iskolából, ahol 2000-2008-ig voltam diák. A mai napig hálás szívvel, szeretettel gondolok vissza tanáraimra, akiknek tanítása is megalapozta későbbi tanulmányaim sikerességét. A teljesség igénye nélkül: Édes Lászlóné osztályfőnökömre, Balog Marianna kémia tanárnőre, Tóth Istvánné tanárnőre, Vajdáné Editke nénire, Pálinkás Mihályné Editke nénire, Pusztai Anett tanár nénire, Geleji Aranka tanár nénire.

Ugyanebben az évben, 2008-ban felvételt nyertem a Bajza József Gimnáziumba ahol 2012-ig tanultam. Miután leérettségiztem pontszámaim alapján bejutottam a budapesti Corvinus Egyetemre, és a Dániában található Aalborg University-re is.

Ez fontos momentum volt az életemben, mert mindig nagyon szerettem utazni, világot látni. Ekkor, 2012-ben tehát meghoztam a döntést, hogy a tanulmányaimat Dániában folytatom, Közgazdaság és Üzleti Adminisztráció (Economics and Business Administration) szakon. Az alapdiplomámat 2015-ben szereztem meg. Az egyetemi évek alatt diákmunkát vállaltam, illetve csatlakoztam egy önkéntes diákházhoz, ahol rengeteg nemzetközi diákkal találkoztam.

Hamarosan új barátságokat kötöttem, amelyek a mai napig megvannak. Egyedülállónak tartom ezeket a barátságokat, mivel velem együtt rengeteg fiatal felnőtt került ugyanabba a helyzetbe Dánában, amikor elhatározta, hogy anyaországától távol, egy idegen országban fogja elvégezni a főiskolát. Ez a hasonló helyzet nagyon gyorsan összekovácsolt minket.

A főiskola elvégzése után Londonba költöztem, ahol egy évig dolgoztam. Amellett színjátszó körbe jártam és sokat tanultam az improvizatív humorról. Itt is rengeteg emberrel volt szerencsém találkozni a világ minden tájáról.

A szellemi megmérettetésekre fizikai kondícióm javításával is készülök. Két alkalommal futottam már le a teljes maratoni távot. Koppenhágában, majd Budapesten is teljesítettem a 42 kilométeres táv lefutását.

Később Koppenhágába költöztem, ahol megkezdtem gyakorlatomat egy kis nemzetközi cégnél marketing kommunikáció felelősként. Emellett csatlakoztam egy helyi színtársulathoz, ahol rengeteget tanultam a színpadi szereplés fortélyairól. Jelenleg is érdekel a színészet. Saját és családom nagy örömére egy válogatás után szerepet kaptam a Copenhagen Theatre Circle-ben; a Büszkeség és balítélet című mű színpadi változatában, a kertész szerepét játszhatom.

Jelenleg színésztársaimmal ennek a darabnak a premierjére készülünk. Dalszerzéssel is foglalkozom pop rock stílusban stúdió felvétel készült egyik saját szerzeményemből.

Mióta elvégeztem az általános iskolát, a világon nagyon sok helyen jártam. Többször is,volt iskolatársaimmal keltem útra: Zsákai Bencével, vagy Kovács Bogival. Jártam Lengyelországban az általános iskolai tanulmányi eredményem jutalmaként. A Bajzából Spanyolországba utaztam. Majd Dániából Aalborgból Németországban, Írországban, Skóciában, Svédországban, Afrikában, Franciaországban és Angliában, Szlovéniában. Illetve később újra Lengyelországban.

Amellett, hogy több mint 5 éve élek külföldön, gyakran járok haza. Mindig nagy örömmel tölt el, amikor láthatom a családomat és a régi barátaimat.

Pénzes Balázs - 2009

Az általános iskola befejezése után 2009-től a gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium tanulója voltam két évig. 2011-ben döntöttem el, hogy a zenész szakmát választom, így iskolát váltottam és Debrecenben folytattam tanulmányaimat a Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakgimnáziumban. Itt érettségiztem 2013-ban, ezt követően 2 év szakmai felkészülés után felvételt nyertem a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar klasszikus gitár tanszakára. Itt tanulok jelenleg, várhatóan jövőre diplomázom. Terveim között szerepel még a zenetörténész diploma és a doktori fokozat megszerzése is. Sokat köszönhetek a lőrinci oktatási intézményeknek. Büszke vagyok rá, hogy ennek az iskolának a diákja lehettem.

Séber Áron - 2009

A Hunyadi Mátyás Általános Iskolában töltött tanulmányaimat 2009-ben fejeztem be kitűnő eredménnyel így azon emberek közé tartozom akik a Hunyadi-díjat átvehették valamint az azzal járó érdemi és tárgybeli elismerésekben részesülhettek. Tanulmányaimat Egerben a Szilágyi Erzsébet Gimnáziumban folytattam ahol életre szóló és mai napig tartó barátságokra tettem szert. Ezen évek során megismerkedtem Eger városának szépségeivel valamint rengetek tapasztalattal gazdagodtam mind a tanulmányok mind pedig az élet kihívásainak teljesítéséhez szükséges feltételek elsajátításának terén. Befejezve tanulmányaimat a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karára, a Rendőrtiszti Főiskola jogutódjának intézményében nyertem felvételt 2014-ben, mindezzel elindulva a felnőtté válás útján. Nem volt könnyű időszak ez sem, de semmit nem adnak ingyen az életben ez már ekkor is tudtam. 2017 nyarán tiszté avatásom után Hatvan Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Alosztályának vizsgáló tisztje lettem amely beosztástba a mai napig dolgozom. Mindeközben 2017 szeptemberében felvételt nyertem a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karának levelező szakos osztatlan jogász képzésére így munka mellett hétvégén tanulással töltöm az időm. A fenti sorok írása közben már magam mögött tudhatok egy sikeres vizsgaidőszakot és szép emlékekkel gondolhatok vissza "honnan is indultam", hiszen nagyon fontos ennek a tudatnak a megtartása, az alapok elsajátításának fontossága amely minden ember életét megalapozza. Kedvenc idézetemmel zárnám az írásomat melyet ajánlok a jelenlegi általános iskolásoknak miszerint: Non scholae sed vitae discimus - Nem az iskolának hanem az életnek tanulunk.

Nagy Milán - 2009

2009 őszén kezdtem meg a középiskolai tanulmányaimat a hatvani Bajza József Gimnáziumban matematika szakon. A gimnáziumi évek alatt számos állampolgári- és európai uniós ismeretekre irányuló versenyen vettem részt egy négy fős csapat tagjaként. Az elért sikerek elismeréseként 2012-ben Németi Gábor Emlékére díjat vehettem át. 2013-ban szereztem kitűnő eredménnyel érettségi bizonyítványt, illetve középfokú nyelvvizsgát német nyelvből.

A középiskolát követően elvégeztem a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karán a gazdálkodási és menedzsment alapszakot. BME-s éveim alatt a Liska Tibor Szakkollégium aktív tagjaként sok közösségi és szakmai program szervezésében vállaltam feladatot, melyre tekintettel a 2015/2016-os tanévben közösségi ösztöndíjban részesültem. 2016-ban védtem meg a makrogazdasági pénzügyek témacsoportban írt szakdolgozatomat, amely a Monetáris politika Magyarországon a rendszerváltástól napjainkig címet viselte.

2016 nyarán felvételt nyertem a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási Karán közigazgatás-szervező alapszakra, melynek immár másodéves hallgatója vagyok. 2017 őszétől a közigazgatás-szervező alapszakkal párhuzamosan végzem az NKE ÁKK új osztatlan mesterképzését, a 10 féléves államtudományi mesterszakot. 2017 januárja óta a Magyary Zoltán Szakkollégium aktív tagjaként a szakkollégium Szakmai Bizottságát erősítem.

2017 tavaszán részt vettem az Országos Tudományos Diákköri Konferencián Gazdaságpolitikai kihívások 2008-2016. Az IMF szerepe a válságkezelésben című dolgozatommal. A 2016/2017-es tanévben elért kiemelkedő tanulmányi eredményeim és szakmai területen kimagasló munkám alapján elnyertem a nemzeti felsőoktatási ösztöndíjat. 2017 szeptemberétől az Új Nemzeti Kiválóság Program keretein belül a Magyarországi nemzetiségek választójoga címmel végzek kutatómunkát. 2017 októberétől az NKE Alkotmányjogi Intézet demonstrátora, illetve az Alkotmány- és Összehasonlító Jogi Tudományos Diákkör tagja vagyok.

Nagy figyelmet fordítok az aktuális gazdasági és politikai kérdések nyomon követésére, rendszeres látogatója vagyok különböző előadásoknak, konferenciáknak. Emellett szívesen töltöm szabadidőmet kávézókban, teázókban.

Balogh Géza – 2009

Talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy az iskola fennállásának legeredményesebb osztályához tartoztam, hiszen egyszerre 8-unkat tüntették ki Hunyadi-díjjal 2009-ben.

Tanulmányaimat a hatvani Széchenyi István Római Katolikus Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskolában folytattam. Szerencsére itt is felkészült, lelkes és bátorító tanárokkal találkoztam, így eljuthattam több közgazdasági versenyre, Tudományos Diákköri Konferenciára, a legszívesebben mégis a Bod Péter Könyvtárhasználati Versenyre gondolok vissza, ahol 2010-ben országos 2., 2011-ben országos 1. helyezést értem el.

Osztálytársaimat az osztálytitkári tisztség betöltésével boldogítottam. A középiskola végén, 2013-ban, mint az aktuális ballagó évfolyam legjobb tanulóját, „Az év Széchenyise” emlékplakettel tüntettek ki. Érettségi eredményem kitűnő lett.

Ezt követően Gödöllőre kerültem a Szent István Egyetemre, ahol gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnökként végeztem 2016-ban. E három év alatt két tudományos diákköri konferencián vettem részt, valamint továbbjutottam az Országos Tudományos Diákköri Konferenciára is. Több olyan, kisebb konferencián is előadtam, amit a Kar valamely intézete szervezett. Két szakirány elvégzése mellett jelesre diplomáztam. Itt már több szaktársammal kötöttem barátságot, velük pedig a Lakiteleki Népfőiskola szervezésében, értékfeltáró kutatások keretében eljutottam Délvidékre, Felvidékre és Erdélybe is. Jelenleg a nagybetűs élet keretében az államigazgatás levegőjét rontom jelenlétemmel, immáron több, mint fél éve.

Rabecz Bernadett - 2009

2001-től 2009-ig voltam a Hunyadi Mátyás Általános iskola tanulója. Az itt eltöltött nyolc év alatt rengeteg szép emlékkel és sok- sok élménnyel gazdagodtam. Nyolcadik osztályban elhatároztam, hogy én a gyöngyösi Berze Nagy János Gimnáziumban szeretnék tovább tanulni.

A sikeres központi felvételit követően büszke Berzés diákként az eddigi legjobb négy évemet tölthettem el a gimnázium falai között, és a mai napig jó szívvel gondolok minden ott töltött percre. 2012-ben letettem az előrehozott érettségit német nyelvből, 2013-ban pedig emelt szinten érettségiztem biológiából és történelemből is. Ezek után felvételt nyertem az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának Földrajz szakára.

A természetföldrajznál sokkal jobban érdekelt a földrajz társadalom- és gazdaságtudományi megközelítése, ezért harmadik félévben Terület- és Településfejlesztő szakirányon folytattam tovább tanulmányaimat, időközben pedig megszereztem az angol nyelvvizsgámat is. A szakdolgozatomat a Selypi-medence fejlesztési lehetőségeiről írtam, a sikeres védés után pedig kiváló eredménnyel abszolváltam az államvizsgát, így most már hivatalosan is terület- és településfejlesztő vagyok.

Szabó Bálint - 2009

2001. és 2009. között jártam a Hunyadi Mátyás Általános Iskola selypi intézményébe, ahonnan Budapestre kerültem és jelenleg is ott tanulok. A selypi nyolc osztály után a Német Nemzetiségi Gimnáziumba nyertem felvételt, ahonnan egyenes út vezetett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki karára.

Dacára annak, hogy a hétköznapokat a fővárosban töltöm, nem szakadtam el a Lőrinciben folyó programoktól. A Pitypang Egyesület által működtetett Pitypang Néptáncegyüttes aktív tagja vagyok 11 éve, és immár oktatója is. Néhány éve belekezdtünk Lőrinci néphagyományainak gyűjtésébe és rendszerezésébe. Érdeklődve figyelem a változásokat településünkön, és igyekszem nyomon követni egykori általános iskolám sorsának alakulását is.

„Aki hajlandó körülnézni, mindenütt meglátja a virágokat.”
/Henri Matisse/

Tóth Dorina – 2009

2009-ben végeztem a suliban, és utána a pásztói Mikszáth Kálmán Líceum francia-magyar kéttannyelvű tagozatán folytattam tanulmányaimat. A gimnáziumi évek sikerességének köszönhetően 2014-ben felvételt nyertem a Budapesti Corvinus Egyetem nemzetköz gazdálkodás alapszakára. A képzés alatt részese voltam a Hallgatói Önkormányzatnak, egy szemesztert pedig Finnországban töltöttem.

Az elmúlt nyarat az Egyesült Államokban töltöttem, ahol irodai munkát végeztem egy gyerektáborban, Maine államban. Jelenleg a szakmai gyakorlatomat végzem, november óta dolgozom a Sonynál, francia sales support specialist pozícióban. Az alapszak befejeztével továbbra is folytatni szeretném a tanulást, és corvinusos mesterszakra készülök. 

Alattyáni Szilvia – 2009

Az általános iskola után Pásztón, a Mikszáth Kálmán Líceumban folytattam tanulmányaimat angol nyelvi előkészítő tagozaton. Szereztem új barátokat, jártam új helyeken.

A gimis évek alatt rájöttem, hogy az informatika és a biológia az a terület, amit el tudok képzelni magamnak a jövőben. 3 előrehozott érettségi (amiből az egyik nyelvvizsga is volt egyben), egy emelt szintű biológia és 3 "alap" vizsga után kiváló eredménnyel fejeztem be pásztói pályafutásom.

Ezután nyertem felvételt a gödöllői Szent István Egyetem Mezőgazdaság és Környezettudományi Karára (SZIE MKK), ahol környezetgazdálkodási agrármérnök BSc szakosként vetettem bele magam a környezetvédelem, mezőgazdaság, fenntartható fejlődés és térségfejlesztés mélységeibe. (több száz növény és állat latin nevével együtt...) Itt szintén új barátokat ismertem meg, akikkel sok vicces vagy épp nehéz percet éltem át.

A 3,5 év leteltével, immár friss diplomásként lettem állami köztisztviselő a Budapest Főváros Kormányhivatalának Földmérési, Távérzékelési és Földhivatali Főosztályán. (BFKH FTFF, korábban Földmérési és Távérzékelési Intézet - FÖMI)

Szűcs Levente - 2010

Levi 2010-ben végzett a Hunyadi Mátyás Általános Iskolában, majd 2010-2014 között bajzás diák volt, angol tagozatra járt, leérettségizett, megszerezte az angol és spanyol nyelvvizsgáját. 2014 óta a Kaposvári Egyetem állattenyésztő mérnök szakára jár, idén júniusban fog végezni.

Szeretne még továbbtanulni, de az elsődleges célja és terve egy saját tangazdaság létrehozása Lőrinci körzetében amellyel munkalehetőségeket szeretne teremteni, illetve ki szeretne építeni egy rekreációs bázist kicsik-nagyok, fogyatékos és ép emberek számára.

Szabó Annamária - 2010

Szabó Annamária vagyok, 2010-ben végeztem a Hunyadi Mátyás Általános Iskolában. A pesterzsébeti Német Nemzetiségi Gimnáziumban érettségiztem, majd pedig szakmát tanultam és megszereztem a szakács képesítést. Jelenleg az ELTE filmszakán vagyok másod éves hallgató, és színházi stúdiumok az alszakom. Szenvedélyem a színházcsinálás, így alapítottam egy saját társulatot. Az első bemutatónkon dolgozunk most. Az egyetem mellett folyamatosan képzem magam, elvégeztem egy smink és maszkkészítő tanfolyamot, és igyekszem minél több idegen nyelvet elsajátítani, mert számomra nagyon fontos, hogy világot lássak és minél több kultúrát megismerhessek.

Debreczeni Zsuzsa – 2010

2010-ben végeztem az általános iskolában, majd a paksi Energetikai Szakközépiskolába jártam ügyvitel szakra, ahol 2015-ben Idegen nyelvi titkár szakképesítést szereztem. Jelenleg egy étrend-kiegészítőket gyártó és forgalmazó magyar cégnél vagyok kereskedelmi asszisztens Budapesten. Ezenkívül pedig levelezőn a Kodolányi János Főiskola történelem szakos hallgatója vagyok.

Kovács István – 2011

Mi történt azóta: Általános iskola után a gyöngyösi Vak Bottyán János Szakközépiskolába mentem informatikát tanulni. Ebben az iskolában szereztem meg az érettségimet 2015-ben. Érettségi után az Óbudai Egyetem Mechatronikai Mérnöki szakára jelentkeztem ahová fel is vettek. Azóta pedig itt tanulok.

Pálinkás Julianna - 2011

Az általános iskolát Franciaországban, Chalons-en-Champagne-ban kezdtem az École maternelle publique Prieur de la Marne nevű intézményben. Hazaköltözésünk után kerültem be a Lőrinci Hunyadi Mátyás Általános Iskolába, ahol kitűnő eredménnyel végeztem 2011-ben. A francia éveknek köszönhetően nem is volt kérdés, hogy ezzel a nyelvvel szeretnék tovább foglalkozni, így a Petőfi Sándor Magyar-Francia Két Tanítási Nyelvű Gimnáziumban folytattam tanulmányaimat Aszódon. A középiskolámnak köszönhetően anyanyelvű szinten sikerült elsajátítanom a francia nyelvet, így lehetőségem nyílt arra, hogy 2015 nyarán a párizsi Disneyland-ben dolgozhassak. Ez az élmény nagyban határozta meg a jelenlegi énemet, és a további céljaimat az életben. Külföldi tapasztalataim alapján rájöttem, hogy a nemzetközi szférában szeretnék elhelyezkedni a későbbiekben. 2016-ban kiváló érettségivel végeztem, és felvételt nyertem a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemzetközi és Európai Tanulmányok Karára, ahol nemzetközi biztonság-és védelempolitika szakon tanulok immár 4. féléve. Véleményem szerint a céljaink és sikereink eléréséhez elengedhetetlenül szükségesek a stabil, biztos alapok, amelyeket az általános iskolai éveink alatt kaptunk és hordunk magunkkal a mai napig.

"Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája."
Szent-Györgyi Albert

Petró Milán - 2011

Az idei a hetedik éve, hogy befejeztem az általános iskolai tanulmányaimat. Azóta még mindig iskolapadban ülök, csak ez a pad már nem Lőrinciben, nem Hatvanban, hanem Budapesten az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának épületében található. Az általános és középiskolás évek alatt az motivált, hogy minél jobb gimnáziumba, aztán minél jobb egyetemre, minél jobb szakra kerüljek. Ez mind meg is valósult, s most a jogászi hivatáshoz szükséges ismereteket igyekszem elsajátítani. Képlékeny, hogy melyik jogászi szakmában szeretnék elhelyezkedni. Mindegyikben találok olyat, amit szívesen csinálnék, és olyat is, amit nem. Tekintettel, hogy az egyetemen a hivatás alapjait tanuljuk, és időben még csak a képzés felénél tartok, ezért nem érzek döntéskényszert a pályaválasztással kapcsolatban. Annyi egyelőre a tervem, hogy diplomaszerzésig feltérképezem és fejlesztem a személyiségemet, képességeimet, hogy ne csak szellemileg, hanem erkölcsileg is alkalmas legyek leendő szakmámra.

Szőllős Gábor - 2011

A Hunyadi Mátyás Általános Iskolában töltött remek 8 év után Pestre mentem továbbtanulni. Oda jártam gimibe és most is ott, a BME-n tanulok. A továbbtanuláshoz remek segítséget nyújtott a Lőrinciben lefektetett alap. Néhány, a Hunyadiban kialakult barátság még most is él. Örülök hogy ide járhattam. Köszönöm.

Deli Csilla - 2011

Tamás írta: Pár sor róla a saját szavaimmal, mert nem tudtam kihúzni belőle, kicsit elfoglalt... Egyetemista a BME-n, hasznosította a matektudását amivel elindult az általános iskolából, szeretett rajzolgatni ez is közrejátszott abban hogy kreativitását az ipari termék és formatervező mérnöki szakon teljesítse ki. 

Juhász Dorina – 2012

A Hunyadi-díj elnyerése nyolcadikban nagy örömmel töltött el, de a későbbi megpróbáltatásaimhoz mérve semmiségnek tűnhet. Azonban újra átgondolva, azzal, hogy volt miért küzdenem a nyolc év alatt fejlődött a jellemem. Így lettem az az ambiciózus egyéniség aki vagyok. Céljaim végig vezettek a gimnáziumon is. Az egri Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium kéttannyelvű osztályát is kitűnő bizonyítvánnyal és érettségivel végeztem. Kitartásomért Gárdonyi-díjban részesültem.

Jelenleg a Budapesti Műszaki Egyetem Villamosmérnöki Karának hallgatója vagyok. Annak ellenére, hogy humán gimnáziumból jöttem és mindenki azt mondta, hogy egy lánynak ez nem sikerülhet, az első félévemet sikeresen teljesítettem. Öt év múlva mester diplomás mérnök szeretnék lenni aki büszkén elmondhatja, hogy Magyarország legszínvonalasabb mérnöki iskolájában végzett. Nekem ehhez adott kezdő lökést a Hunyadi Mátyás Általános Iskola.

Deli Tamás - 2013

Az, hogy kiskoromban elértem ezt a díjat, engem arra sarkallt, hogy minél jobb legyek az iskolában és másokban, amit szerettem volna elsajátítani. Kezdtem egy új iskolát és sikeresen hasonló díjjal és jó érettségivel zártam le. Most készülök villamosmérnöknek.

Bunda Márton – 2014

Sok dolog történt velem mióta elballagtam a 8.osztályból. Elősször nagyon furcsa volt az új iskola, de rövid időn belül beilleszkedtem, és új barátokat szereztem. Ezalatt a 4 év alatt arra is rájöttem, hogy amire jelentkeztem: a gépészet nem nekem való. A humán tantárgyak és a zene sokkal közelebb áll hozzám. Érettségi után mindenképpen ebbe az irányba szeretnék továbbtanulni.

Roznyik Szabina - 2014

2014-ben végeztem az iskolában, majd az öt évfolyamos francia két tannyelvű Mikszáth Kálmán Líceumban kezdtem Pásztón. Szerencsére az általános iskola rengeteget segített a tudásom megalapozásában, így szinte sose akadtak nehézségeim az elmúlt -közel- négy év alatt. Vettem részt francia csereprogramban, illetve az angol és francia nyelveknek köszönhetően 2017 nyarát Franciaországban töltöttem Vendéeban és Auvergneben. Informatika, matematika, angol és francia fakultációs vagyok és ha leérettségizek külföldön szeretném folytatni a tanulmányaimat.

Szappan Klarissza - 2014

2014-ben végeztem Hunyadi-díjasként. Öt évfolyamos francia két tanítási nyelvű iskolába jelentkeztem Pásztóra, ahol kamatoztathatom az általános iskolában megszerzett tudásomat. Most, 11. osztályos tanulóként a faktjaimmal megéreztem már az érettségi közeledtét és igyekszem a legjobbat kihozni magamból. A jövőben mindenképp informatikával szeretnék továbbtanulni Budapesten vagy Miskolcon.

Ezúttal is köszönöm egykori osztályfőnökeim és tanáraim munkáját, egy stabil utat biztosítottak számomra, amivel bármerre elhelyezkedhetek. Gratulálok iskolánk 50. tanévéhez!

Üdvözlettel,
Klarissza

Vozák Lolita – 2014

Vozák Lolita 18 éves tanuló vagyok. 4 évvel ezelőtt fejeztem be tanulmányaimat a Hunyadi Mátyás Általános Iskola selypi tagintézményében. Most a Hatvani Bajza József Gimnáziumban végzem utolsó évemet angol és történelem fakton. A továbbtanulást bölcsészettudományi vonalon képzelem el. A középiskolai éveim során is folytattam az elsősorban irodalmi és történelmi témájú versenyeken való részvételt, eseményeken való konferálásokat.

3 éve jelentkeztem az MCC középiskolásoknak szóló tehetséggondozó programjába. Ennek keretén belül négy kurzust végeztem, amelyek humán és idegen nyelvi képességimet fejlesztették.

2 évvel ezelőtt angol nyelvből középfokú nyelvvizsgát tettem, most a felsőfokúra készülök.

Ebben az évben részt vettem egy hangoskönyv felolvasói pályázaton, és sikerült bekerülnöm a Trivium Egyesület felolvasói közé. Jelenleg is dolgozom egy könyv felolvasásán.

Bobák Csenge - 2015

Az általános iskolai tanulmányaim befejezésével a Mikszáth Kálmán Líceum tanulója lettem. A nulladik évfolyamon az angol és német nyelveket tanultam magas óraszámban. Cserediák program keretében fogadtam egy német származású, velem egykorú lányt, illetve lehetőségem adódott Németországban tölteni egy hetet. Iskolai szervezésen belül eljutottam Erdélybe és Lengyelországba is. Áprilisban ausztriai kiránduláson fogok résztvenni.

Oláh Bálint - 2015

Az általános iskolát követően az aszódi Petőfi Sándor Gimnázium francia tagozatán kezdtem el tanulni. Szerepeltem iskolai és városi vers- és prózamondó versenyeken, az iskola jótékonysági bálján és a francia nagykövet előtt zongoráztam. Engem ért az a megtiszteltetés, hogy franciául köszöntöttem az iskolánkba látogató marokkói Nagykövet Asszonyt. Részt vettem országos szintű francia tollbamondóversenyen, valamint osztálytársaimmal a Debrecenben megrendezésre kerülő francia mini OKTV versenyen 4. helyezést értem el.

Rémán Barbara - 2015

2015 júniusában ballagtam szeretett általános iskolámból. Habár csak 4 évet jártam ide, nagyon sok mindent köszönhetek a Hunyadi Mátyás Általános Iskola intézményének. Például angol tudásom megalapozását, melyben nagy segítséget nyújtott angoltanárom, Dénesné Gémesi Magdolna tanárnő. Ez fontos volt számomra, hiszen az általános iskola évei után a Bajza József Gimnáziumban folytattam tanulmányaimat, angol tagozaton, később emelt angol fakultáción. Jelenleg a felsőfokú nyelvvizsga elérése a célom ebből a nyelvből. Példa értékű még az is, hogy itt kezdtem el Almási Erika tanárnő segítségével szeretni a versmondás művészetét, melynek számomra az eddigi csúcspontja a XXIII. Országos Spanyol Nyelvű Vers és Prózamondó Versenyen szerezett fődíja jelenti. Gimnazista éveimet követően óvodapedagógusként szeretnék tovább tanulni. Köszönöm a Hunyadinak, hogy szilárd tudás-alappal állhatok neki az élet következő szakaszainak!

Rabecz Kitti – 2015

2015 júniusában ballagtam el a Hunyadi Mátyás Általános Iskolából. Az általános iskolát Hunyadi díjjal végeztem, minden évben részt vehettem a nyári jutalom kirándulásokon és táborokban. Rengeteg élménnyel és felejthetetlen emlékekkel gazdagodtam.

Tanulmányaimat a Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnáziumban folytattam, és jelenleg is itt tanulok.

Élményekben gazdag két évet tudhatok máris magam mögött. Tagja vagyok az iskola röplabda csapatának és énekkarának, lehetőségem nyílt részt venni az országos röplabda bajnokságon, és egy nemzetközi zenei fesztiválon Horvátországban az iskolai kórus tagjaként.

Felejthetetlen élményekkel érkeztem haza Szlovákiából az iskola által szervezett sítáborból és az erdei táborból is. Érettségizni 2019 májusában fogok, emelt szinten biológiából és német nyelvből. A gimnázium után, a Semmelweis Egyetemen Egészségügyi Karán szeretnék tovább tanulni.

Kerek Napsugár – 2015

Harmadik éve tanulok a Hatvani Bajza József Gimnázium matematika szakán. Az eredményeim is leginkább a matematikához köthetők. Tavaly megkaptam a Q.E.D alapítvány ösztöndíját, idén pedig továbbjutottam a matematika OKTV második fordulójába. Később szeretnék matematikával kapcsolatos pályán elhelyezkedni, ahogy azt már általános iskolában is terveztem.