Báderné Tiszóczi Helga

Digitális témahét  - Hunyadi Mátyás udvara projektterv

Időpont: 2018. április 9-13.

Helyszín: selypi telephely 

1-2. osztály

Magyar nyelv és irodalom: Mátyás mese feldolgozása, mesemondó verseny

Ének-zene: Virágénekek

Technika: Címer, pajzs, zászló,

Rajz: Síkbábok készítése

Környezetismeret: Élet a várban

Etika: Mátyás udvara, a csoportfeladatok értékelése

Testnevelés: Reneszánsz tánc és lovagi torna, lovaggá avatás

Napközi: Bábozás, és a kézműves tevékenységek folytatása

 3-4. osztály

Magyar nyelv és irodalom: Mátyás monda feldolgozása, krónikaírás

Ének-zene: Reneszánsz zene, reneszánsz tánc és a lant

Technika: Trónterem makettje

Rajz: Magyar reneszánsz viselet öltöztetőbabákon

Környezetismeret: Mátyás király lakomája

Etika: Étkezési, öltözködési szokások Mátyás udvarában

Testnevelés: Lovagi torna

Matematika: Szöveges feladatok készítése a gyűjtött adatok felhasználásával, totó készítése

Informatika: Adatgyűjtés az internetről, PPT készítés

Napközi: Reneszánsz hajfonatok, és a kézműves tevékenységek folytatása

Könyvtár: Mátyás kvíz

 Digitális eszközök: laptop, interaktív tábla, fényképezőgép, mobiltelefon, tablet

Cél: adatok gyűjtése az internetről, a projekt megvalósítása, krónikájának közzététele

 Hunyadi Mátyás udvarában  alsó tagozatos projekt célja a digitális, az anyanyelvi és a szociális kompetencia fejlesztése. Ennek keretében a gyerekek a Mátyás korabeli életről gyűjtött információkat felhasználva változatos feladatokat oldottak meg csoportmunkában, melyekről krónikákat írtak s az eredményeket, fotókat az iskolai honlapon tették közre. Mátyás királyról szóló meséket és mondákat dolgoztak fel, síkbábokat, vár makettet, pajzsot készítettek. Megismerkedtek a reneszánsz zenével és a tánccal Információkat gyűjtöttek a korabeli udvari életről, étkezési és öltözködési szokásokról, a hajviseletről. A csatákat és a lovagi tornákat lovaggá ütés követte.

Lovagi órarend 1.c

1.c

HÉTFŐ

KEDD

SZERDA

CSÜTÖRTÖK

PÉNTEK

1.

Magyar

Mátyás mese feldolgozása(Egyszer volt Budán kutyavásár)

 

 

 

 

2.

Testnevelés

Lovagi torna: Adj király katonát!

 

Testnevelés

Lovagi torna: Rönkhajítás, kardkitartás, célbadobás

Testnevelés

Lovagi torna: Bajvívás babzsákkal, bothúzás

Testnevelés

Lovagi torna: Csata , Lovaggá avatás

3.

 

Matematika

Szöveges feladatok Mátyás udvarából

 

Magyar

Mátyás mese dramatizálása(Ajándékba száz botütés)

Magyar

Mátyás mesék, mesemondó verseny

4.

Rajz

Pajzs tervezése

Tánc

Reneszánsz tánc

Rajz

Síkbábok készítése

 

 

 

5.

Ének

Virágénekek

Környezetismeret

Élet a várban (Adatgyűjtés Mátyásról és udvaráról)

Ének

A reneszánsz zene

Technika

Reneszánsz öltöztetős baba

Etika

Power Pointos kiselőadás az etikettről,

A hét munkájának értékelése

 

6.

 

Napközi

Reneszánsz hajfonatok készítése

 

Napközi

Reneszánsz rózsaablakok

 

 Mátyás kora 2.c

2.c

HÉTFŐ

KEDD

SZERDA

CSÜTÖRTÖK

PÉNTEK

1.

 

Magyar:

Mátyás igazságos meséi-dramatizálás

Matematika

Szöveges feladatok

Testnevelés

 Lovagi torna: vadászat

 

2.

Testnevelés:

Lovagi torna: Célba dobás, kötélhúzás, erősítő gyakorlatok

 

Magyar:

Mátyás mese feldolgozása-páros munka

 

Testnevelés:

Lovagi torna: Csata

 Lovaggá avatás

3.

Magyar:

Mátyás király kora-film megtekintése, kvíz kérdések

 

Testnevelés:

Lovagi torna: Adj király katonát!

Magyar:

Mátyás mesék, mesemondó verseny

Környezetismeret:

Mátyás király lakomái

4.

Rajz:

Pajzs tervezése

Technika:

Vármakett készítése-csoportmunka

Rajz:

Síkbábok készítése

 

 

 

5.

Ének:

A reneszánsz zene

Tánc:

Reneszánsz tánc

 

Erkölcstan:

Viselkedési szokások Mátyás udvarában

 

Ének:

Virágénekek

 

6.

 

Napközi:

Makett befejezése

Napközi

Bábozás

 

 

 

Lovagi órarend 3.c

 

HÉTFŐ

KEDD

SZERDA

CSÜTÖRTÖK

PÉNTEK

1.

 

 Matematika

Totó összeállítása csoportmunkában

Magyar

Krónika

Technika

Vármakett csoportmunkában

Magyar

Krónika

2.

 

Környezetismeret

Mátyás király lakomája

 

Magyar

Mátyás monda

 

Matematika

A csoportfeladatok értékelése, táblázatkészítés

 

3.

Matematika Adatgyűjtés Mátyás udvaráról

Csoportalakítás, névválasztás

Testnevelés

/ Lovagi torna: Vadászat

 

Matematika

Szöveges feladatok készítése a gyűjtött adatok segítségével

Matematika

A csoportok által készített feladatok megoldása

Etika

Kvízjáték

4.

Testnevelés

Lovagi torna: Adj király katonát!

 

Ének-zene Reneszánsz tánc és zene

 

Rajz

A vár benépesítése, fényképezés

 

5.

 

Rajz

Vármakett csoportmunkában

TestnevelésLovagi torna: Célba dobás, kötélhúzás

Testnevelés

Lovagi torna

Testnevelés

Lovagi torna,, lovaggá avatás

 

 

Lovagi órarend 4.c

 

HÉTFŐ

KEDD

SZERDA

CSÜTÖRTÖK

PÉNTEK

1.

Matematika

Adatgyűjtés Mátyás udvaráról

Csoportalakítás, névválasztás

 

 

 

 

2.

Környezetismeret

Mátyás király lakomája

 

Testnevelés

Lovagi torna: Vadászat

Matematika

Szöveges feladatok készítése a gyűjtött adatok segítségével

Rajz

Reneszánsz ruhák tervezése

 

3.

Testnevelés /

Lovagi torna: Adj király katonát!

Magyar

Mátyás monda feldolgozása

Magyar

Krónika

Magyar

Korvinák, iniciálé

Matematika

A csoportfeladatok értékelése, táblázatkészítés

 

4.

 

Matematika

Totó összeállítása csoportmunkában

Testnevelés

Lovagi torna: Célba dobás, kötélhúzás

Testnevelés

Lovagi torna

Testnevelés

Lovagi torna: lovaggá avatás

5.

Informatika

Adatgyűjtés az internetről

Ének-zene

A reneszánsz zene

Ének-zene

A reneszánsz tánc

Matematika

A csoportok által készített feladatok megoldása

Rajz  

A makettek benépesítése bábokkal, fényképezés

6.

 

Etika

Étkezési és öltözködési szokások Mátyás udvarában

Technika

Makettkészítés csoportmunkában

 

 

7.

 

 

Napközi

A makett folytatása

Napközi /Rabeczné/

Reneszánsz hajfonatok

Könyvtár /Dányiné/

Kvízjáték

 

Eredmények

Hunyadi Mátyás projekt - 3.c osztály

2018. április 9-13.

I helyezés

Szilágyi Erzsébet csapat

100 pont

Bata Vivien

 

 

 

Huczka Hanna

 

 

 

Láng Blanka

 

 

 

Bíró Eliána

II. helyezés

Corvinus csapat

97 pont

Petró Zoltán

 

 

 

Rabecz Gábor

 

 

 

Berényi Bálint

 

 

 

Szeles Balázs

III. helyezés

Beatrix csapat

83 pont

Kocsis Lúcia

 

 

 

Nótár Ernő

 

 

 

Halász Norbert

 

 

 

Szekeres Krisztofer

IV. helyezés

Fekete sereg csapat

77 pont

Bodzási Botond

 

 

 

Kiss Béci

 

 

 

Szilágyi Dániel

 

 

 

Kovács Máté

V. helyezés

Kinizsi Pál csapat

64 pont

Erdélyi Roland

 

 

 

Sultisz Csaba

 

 

 

Krizsán Regő

 

 

 

Kutrik Balázs

Hunyadi Mátyás projekt4.c osztály

2018. április 9-13.

I helyezés

Corvinák

83 pont

Bíró Alexandra

 

 

 

Bolla Hanna

 

 

 

Kátai Zsanett

 

 

 

Oláh Zamfira

 

 

 

Szilágyi Petra

II. helyezés

Mathias Rex

81 pont

Balogh Málna

 

 

 

Bődi Zsófia

 

 

 

Laczkó Bianka

 

 

 

Oláh Lili

III. helyezés

Beatrix csapat

79 pont

Futó Lili

 

 

 

Móricz Anna

 

 

 

Shvella Emília

 

 

 

Szászi Nikoletta

IV. helyezés

Fekete hollók

74 pont

Gál Dániel

 

 

 

Győri Bulcsú

 

 

 

Karácsony Roland

 

 

 

Maksa Zsombor

 

 

 

Móricz Zalán

V. helyezés

Igazságos Mátyás csapat

67 pont

Czank Csepke

 

 

 

Kiss Dóra

 

 

 

Markolt József

 

 

 

Németh Amanda

 

 

 

Pethő Richárd

VI. helyezés

Fekete sereg

57 pont

Bíró Dáriusz

 

 

 

Csaszlai Dávid

 

 

 

Lakatos Raul

 

 

 

Szekeres Péter

 

 

 

Szűcs Zalán

 

Tari Gáboné

1. Rendhagyó irodalom óra a Városi Könyvtárban. (26 fő)

A projekt címe: Hunyadi Mátyás a mesékben - Az igazmondó juhász

Ezen az órán Az igazmondó juhász című Mátyás-mesével ismerkedhettek meg a gyerekek. A mesehallgatást a témához kapcsolódó képek vetítése színesítette. Az Egyszervolt.hu oldalon meg is nézhették a meséből készült rajzfilmet. Különböző feladatok megoldásával próbára tehették magukat, hogyan értették meg a mesét, milyen figyelmesen hallgatták. A gyerekek a foglalkozás minden percét élvezték. Az iskolában újból felkerestük az Egyszervolt.hu oldalt, így még részletesebben tájékozódhattak az itt található tartalmakról.

2. Matematika

Ezen az órán sokrétű és sokszínű gyakorlásra nyílt lehetőség ( műveletek, sorozatok, logikai feladatok). Az Okosdoboz oldalon kerestünk játékos feladatokat, amelyek a differenciált foglalkozást is lehetővé tették. A gyerekek szívesen versenyeztek egymással, élvezték az interaktív tábla és a laptop használatát. Több gyerek is beszámolt róla, hogy a hét folyamán otthon is felkeresték ezt az oldalt, így gyakoroltak számolni.

Pálinkás Zoltánné

Osztály: 2.a

A résztvevők száma: 26 fő

A tanórák száma: 1

A projekt címe: "Hunyadi Mátyás" a mesékben.

Könyvtári óra.

A projekt során alkalmazott digitális technika: projektor, laptop

A projekt leírása:

A Digitális témahét keretében iskolánk 2.a osztályos tanulóival a Városi Könyvtárba látogattunk. A könyvtári foglalkozás témája Hunyadi Mátyáshoz, Mátyás királyunkhoz kapcsolódott. Meghallgattunk egy  Mátyás-mesét (Az igazmondó juhász címűt), amelynek megértését a kivetített szemléletes képek segítették. Ezután az Egyszervolt.hu oldalon, a meséhez kapcsolódó, az ott található interaktív feladatok segítségével folytatódott a mese feldolgozása, amit a gyerekek nagyon élveztek, főleg az igaz - hamis, és a feleletválasztásos feladatokat. Megismerkedtünk a digitális könyvtárhasználattal is, melynek segítségével a gyerekek Mátyás királyról kerestek könyveket a könyvtárban.

 A könyvtári órán látottak, hallottak jól kiegészítették, bővítették a gyerekek meglévő tudását, hiszen már második osztályban több Mátyás királyról szóló mesével ismerkedtünk meg. Nagyon hasznos volt, hogy még többet megtudhattunk iskolánk névadójáról, Hunyadi Mátyásról. Köszönetet mondok a Városi Könyvtár dolgozóinak, akik színesítették, segítették a digitális témahét megvalósítását.

 

A project anyaga: Digitális képességfejlesztés interaktív és online feladatok segítségével.

Gyakorló óra. Műveletvégzés 70-es számkörben.

A tanulók létszáma: 26 fő

A tanórák száma: 1

Digitális eszközök: laptop, interaktív tábla, saját okos telefon

Az órán alkalmazott oldalak:

http://www.szorzotabla.hu/hu/

https://portal.nkp.hu/Search?subjectId=15&firstGrade=8

A gyerekek ismerik és nagyon szeretik az ezeken az oldalakon lévő feladatokat. Alkalmas differenciált képességfejlesztésre is, hiszen lehet kezdő és haladó szinteket is választani. Az óra nagyon jó hangulatban telt el, minden gyerek tudta használni a laptopot és az interaktív táblán tudták egymást ellenőrizni is. Volt egyéni és csapatverseny is.

Balogné Gáldi Andrea

2.a napközis csoport

A digitális témahétre való ráhangolódásként a hétfői mesefoglalkozáson retro mesefilmeket néztünk. A gyerekek nagyon élvezték a régi típusú meséket, kedvet kaptak ahhoz, hogy otthon is keresgéljenek ezek között. Már ekkor megterveztük a másnapi játékfoglalkozást, amit a gyerekek nagy érdeklődéssel vártak. Ezen a foglalkozáson internetes logikai játékokat játszottunk, amivel egyre magasabb szintre lehetett jutni. Ezek a játékok fejlesztették a kitartásukat, figyelmüket, logikus gondolkodásukat. A szép grafikának köszönhetően azok a gyerekek is élvezték és segítették a játékot, akik az adott fordulóban "csak" nézőként, szurkolóként vettek részt. A foglalkozás végéig mind a 18 tanuló aktívan kipróbálhatott egy-egy pályát. A játék közben gyakoroltuk a billentyűzet, a touchpad és az egér használatát. A gyerekeknek több hasonló játékoldalt is ajánlottam, figyelembe véve életkori sajátosságukat, amit azóta már ki is próbáltak. Nagyon örültünk a lehetőségnek, hiszen a mai világban mindennapjaink része a digitális eszközök használata.

Elek Lajosné

Osztály: 3. a

A projektben résztvevő más pedagógus neve: Vargáné Czank Tímea, Más osztály: 4. a

A tanulók száma: 37

A tanórák száma: 1

A projekt címe: „Hunyadi Mátyás és kora”

A projekt során alkalmazott digitális technológia: projektor, laptop

A projekt leírása:

A Digitális témahét keretében iskolánk 3. a és 4. a osztályos tanulóival a Városi Könyvtárba látogattunk. A könyvtári foglalkozás témája Hunyadi Mátyáshoz és korához kapcsolódott. A gyerekek időutazáson vehettek részt, ahol megismerhették a kor építészeti, öltözködési jellemzőit  és  különleges ételeit, a digitális technika segítségével. Egy tanulságos Mátyás-mondát is meghallgathattunk, amelynek befogadását, megértését a kivetített szemléletes képek segítették.

 A tanulók már rendelkeztek előzetes ismeretekkel, hiszen irodalomórákon tanultunk igazságos uralkodónkról, Mátyás királyról, olvastunk hozzá fűződő mondákat. A könyvtári órán látottak, hallottak jól kiegészítették, hasznos újdonságokkal bővítették a gyerekek meglévő tudását. Igen jelentős ez abból a szempontból is, hogy még többet megtudhattunk iskolánk névadójáról, Hunyadi Mátyásról. Köszönjük az érdekes, színes összeállítást a foglalkozás vezetőinek!   

 

 

   

 

Vargáné Czank Tímea

Osztály: 4.a

Kapcsolódó pedagógus: Elek Lajosné

Kapcsolódó osztály: 3.a

A tanulók száma: 21 tanuló a 4.a osztályból és 19 tanuló a 3.a osztályból.

A project címe: Mátyás király korának, a reneszánsz kornak a bemutatása

A tanórák száma: 1

Alkalmazott digitális eszköz: laptop, projektor, hangfal

 2018. április 10-én a városi könyvtárban tekinthettük meg Bölkei Zsolt érdekes interaktív előadását. Az előadás témája –kapcsolódva iskolánk nevéhez, valamint a Mátyás-évhez- Mátyás király korának, a reneszánsz kornak a bemutatása volt. Az interaktív vetítések során visszautaztunk az időben: megnézhettük a korabeli Visegrádot, reneszánsz ruhákkal, táncokkal, ételekkel ismerkedtünk. Mátyás híres fekete seregének is nyomába eredtünk.
Az előadást követően egy Mátyás-mondát ismertetett velünk Oldal Hajnalka, melyből kiemelhettük a valóságos és mondai elemeket.

 

Osztály: 3.a

A tanulók száma: 17 fő

A tanórák száma: 1

A tanóra témája: Vizek, vízpartok élővilága

Alkalmazott digitális eszköz: laptop

2018. április 12-én környezetismeret órán a vizek, vízpartok élővilágát csodálhattuk meg laptop segítségével. Rövid zenés képsorozatot tekintettünk meg a vízparton élő fákról, virágos növényekről illetve vízben élő társaikról, kiemelve a tankönyvben szereplő fogalmakat, érdekességeket.

Az alábbi oldalakat használtuk fel:

 https://www.youtube.com/watch?v=sX1MbJ9wVdc

https://www.youtube.com/watch?v=9R_PD2tlk0o

Osztály: 4.a

A tanulók száma: 20 fő

A tanórák száma: 1

A tanóra témája: Magyarország nagy tájegységei (a Duna-Tisza köze, az Északi-középhegység)

Alkalmazott digitális eszköz: laptop

A téma bevezetéseként egy természetfilmet tekintettünk meg a fent említett témában. Kiemelve a lakóhelyünkhöz legközelebbi tájegységeket. A vetítés végén közösen elevenítettük fel az elhangzottak legérdekesebb pillanatait. A tanulók saját élményeiket mesélték el az adott tájegységre, helyre vonatkozóan.

Az alábbi oldalt használtuk fel:

https://www.youtube.com/watch?v=KIGfzMAkDwA&t=1645s

Vajda Istvánné

Irodalom – 5. c osztály /24 fő/

A János vitéz című vers történetének és állomásainak feldolgozása

Tantárgyak közötti kapcsolatok:

A témahét előtt az 5. osztályban a János vitéz című verset dolgoztuk fel irodalom órán.

Az összefoglalással párhuzamosan számítógéptermi órát kértünk, melyen a vers nevezetes képeit tekintettük meg internet, számítógép és projektor segítségével.

A tanári bemutató után a tanulók önállóan is elkészítettek egy prezentációt, melyen a saját kedvenc jelenetüket ábrázolja.

A tanulók munkája közben halkan a János, a vitéz című rockopera dalai szóltak a tanári gép hangszóróiból.

A tanulók munkájukat elmentették az informatika terem szabályai szerint a saját mappájukba.

A tanulók élvezettel vetették bele magukat a téma számítógépes feldolgozásába és tetszett nekik a zenei háttér is.

6. c osztály /25 fő/

MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM ÉS AZ INTERNET

1.RÁHANGOLÓDÁS: pókháló ábra: magyar nyelv és irodalom

2. JELENTÉSTEREMTÉS

Csoportos internet használata, mondatalkotás, történet alkotása.

Csoportos internet használata, mondatalkotás, történet alkotása.

Gyűjtés az interneten: régies családnevek, ly-os szavak.

          www.rejtveny.hu

         www.szokereso.hu

         www.jatek.hu

       www.keresztrejtveny.hu

3. REFLEKTÁLÁS ÉS ÉRTÉKELÉS: hogyan és miben segít az internet?

7. c osztály, 22 fő

Tanóra : erkölcstan

Hősök régen és ma – Keressünk hősöket

Ráhangolódás

 Jelentésteremtés: megbeszélés és csoportok alakítása

Megbeszélés:

a hősök típusai:

Csoportosításuk:

Megbeszélés:

Tulajdonságok:

 Reflektálás: Te à hős: segítettél testvérednek, megmentettél egy állatot, szóltál egy rossz tett kapcsán, adtál bátorítást. Jó: tett, szó, gondolat

8. c osztály/ 22 fő/

JÓZSEF ATTILA - A KÖLTÉSZET NAPJA

ÓRAVÁZLAT

1. Ráhangolódás: kutatás az interneten – csoportmunka

     a/ Hogyan hangzik a Kertész leszek című vers utolsó két sora?

     b/ Milyen vágyairól ír József Attila Kedves Jócó! című versében?

     c/ Mit írt Pilinszky János: József Attila emlékkönyvébe?

     d/ Keress képet József Áronról! Mit mondott apja foglalkozásáról József Jolán?

     e/ Milyen könyveket szeretett olvasni Pőcze Borbála? Keress képet a költő édesanyjáról!

     f/ Hogy hívták a költő testvéreit?

 2. Jelentésteremtés

    a/ A feladatok ellenőrzése – frontális munka

    b/ Koncz Zsuzsa: Kertész leszek című dalának a meghallgatása

    c/ Csík zenekar: Születésnapomra

    d/ Kávészünet: Mama

    e/ Kávészünet: Tiszta szívvel

 3. Reflektálás

   a/ A tanult versek felolvasása – egyéni bemutatás

  b/ A költészet napjára állíts össze rövidműsort a tanult versekből! – csoportmunka

  c/ Műsortervek meghallgatása – csoport bemutató

Oravecz Zsuzsanna

Osztály: 5.a  (21 fő)

Óra: Irodalom

Projekt címe: A János vitéz digitális feldolgozása

A projekt során alkalmazott digitális eszközök: projektor, laptop

Projekt leírása: Az egyik idén tanult mű, Petőfi Sándor: János vitéz című elbeszélő költeményének digitális feldolgozásaival ismerkedhettünk meg ezen a rendhagyó órán. Sok-sok kiegészítő információ mellett megtudtuk, hogyan, milyen körülmények között „született” a mű, mennyi egyéb (diafilm, rajzfilm, film, színdarab) feldolgozása létezik.

A könyvtár szakemberei megmutatták a tanulóknak azokat a hasznos, megbízható weboldalakat is, amelyeket a továbbiakban az önálló ismeretszerzésük során alkalmazni tudnak majd. Egy nagyon érdekes, szemléletes és interaktív előadással sikerült felkelteni a gyerekek érdeklődését a tanulást segítő információforrások iránt.

Dénesné Gémesi Magdolna

1.c osztályban Ének-zene

Mátyás király project

1. óra

Virágénekek tanulásával és meghallgatásával kapcsolódtunk a Mátyás király kora projekthez. A daltanulás után virágokat rajzoltunk és színeztünk. A ruhájukra tűzött rajzokkal virágokká varázsoltam őket, így mutattuk be az újonnan tanult dalokat.

Az órán fénykép is készült.

Az alábbi oldalakat látogattuk meg:

https://www.youtube.com/watch?v=wKESXvlfGgU

https://www.youtube.com/watch?v=zhmfgI6H8VQ

https://www.youtube.com/watch?v=DZXvWsJaLHc

 2. óra

A Mátyás király kora projekthez kapcsolódva Mátyás király korából való zenét hallgattunk, melyre a videón táncoltak is. Mi is megtanultunk pár lépést.

https://www.youtube.com/watch?v=Oi5NADUQT3k

Majd korabeli zenekart alkottunk igazi hangszereken imitált játékkal, mely alatt zene szólt, a többiek pedig táncoltak.

https://www.youtube.com/watch?v=ULZoL1hSOSU

Az órán fénykép is készült. 

7.a osztályban Osztályfőnöki óra

Idézeteket, bölcs mondások

Idézeteket, bölcs mondásokat keresgéltünk, melyeket az osztályunk faliújságára tűzünk ki. A diákok az én e-mail címemre küldték el az alábbi idézeteket és linkeket:

"A saját utunk kiválasztása nem egyszerű feladat, de mégis mindenkinek megvan a saját választása."-SHINee, Key /Rivasz Klaudia/

https://hu.pinterest.com/pin/732960908074918584/ /Samu Laura/

Mateut Kitti: A legnagyobb hiba az, ha nem teszel semmit, mert azt gondolod, hogy csak nagyon keveset tudnál tenni. Zig Ziglar

Egy ember könyvespolca mindent elárul, amit tudnod kell róla. Walter Mosley

Bizonygasd saját korlátaid, s bizony, szert teszel rájuk. Richard Bach

http://hasznaldfel.hu/idezetek/

Kiss Virág Panka: Te magad légy a változás, amit látni szeretnél a világban. Mahatma Gandhi

A boldogsághoz nem vezet út. Az út maga a boldogság. Buddha

http://hasznaldfel.hu/idezetek-1

Balog Leonard kedvenc oldala: http://www.adriversei.eoldal.hu/cikkek/baratoknak-.2.html

Samu Tamara kedvence: http://4.bp.blogspot.com/-UpjIGbdBy94/Uc8EvJh60PI/AAAAAAAAAQs/6G5F7N5iluo/s750/599586_487012738013455_2062620904_n.jpg

Tariné Nyirjei Mónika

 5. a, b, c osztály

A Holdra szállás valódi körülményeiről néztünk dokumentumfilmet az első természetórán, a második órában mindenki a saját mobiltelefonján keresgélt a Föld mozgásával kapcsolatos videókat, hangfelvételeket.

6. a és c osztály

A hővezetéssel, hőáramlással kapcsolatos kísérleteket néztünk interaktív tábláról az első órában, a második órán a passzív ház és azzal kapcsolatos megújuló energiaforrásokról kerestek információkat a tanulók.

7. osztály

Biológia órán madárhang felismerést végeztünk az interaktív táblán, majd mindenki a saját telefonján honfoglaló játékot játszott csapatonként biológia témakörben.

Kémia órán  a tanult anyagrészekhez kapcsolódó kísérleteket néztük meg a digitális táblánál.

8. osztály

Biológia órára a tanulók PowerPoint kiselőadást készítettek, aminek témája volt az idegrendszer és a hormonrendszer.

Dányiné Lahocsinszky Eszter

7.a angol 2-es csoport

Egyszerű jelen idő - online teszt

A Digitális hét alkalmából a 7. osztály 2-es csoportja (10 tanuló) a jelenleg tanult Egyszerű Jelen időt (Present Simple Tense) gyakorolta a nyelvi teremben. A tanulók külön-külön számítógép előtt ülve mérhették fel tudásukat. A teszteken belül 3 szintű nehézségi fokozatok között lehetett választani. Amelyik feladat nehezebbnek bizonyult, azt az interaktív tábla segítségével közösen beszéltük és oldottuk meg.

Az alábbi oldalt használtuk:

https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests

https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests/simple-present-1

Perjés-Tóth Renáta

Irodalom óra 2018. április 9-én a 8. a osztályban

Téma: Ady Endre, Kosztolányi Dezső és József Attila életéhez, verseihez kapcsolódó kvízek

Cél:

Eszközök: interaktív tábla a tanterembe, gyerekeknél párosával egy-egy tablet, laptop, mobiltelefon

Elérhetőségek: http://kvizmester.com/jozsef-attila-kviz-mennyire-ismered-nagy-magyar-koltot/

https://www.napikviz.com/quizzes/jozsef-attila-versfelismero-kviz-te-mennyit-tudsz/899

http://kvizpart.hu/gyorskviz/gyk.kviz?gykid=38320

http://eduline.hu/felnottkepzes/2017/11/22/Ady_kviz_140_eve_TTC1RF

https://www.nlcafe.hu/magyarorszagkul/20180125/kviz-ady-endre-versek/

http://ancsyblogja.blog.hu/2010/02/14/ady_kviz

Az óra vidám hangulatban telt. Sok kérdésre tudták a választ a diákok, de akadtak olyan feladatok is, amelyek parázs vitát eredményeztek a versek címeinek meghatározásakor. Az eredményes munkáról a fényképek tanúskodnak.

     

Osztályfőnöki óra 2016. április 10-én a 8.a osztályban

Téma: Osztályszintű Honfoglaló

Cél:

Elérhetőség: https://www.honfoglalo.hu/

Az osztály több tanulója rendszeres látogatója a játéknak. Megbeszélik melyik délután, milyen időpontban lépnek fel, s arra törekszenek, hogy egymás ellen tudjanak megyét, várat elfoglalni.

Az órán a net leterheltsége miatt csak két játékkört sikerült végig játszanunk, felelevenítettük már meglévő ismereteinket, tippeltünk és bővítettük is tudásunk tárházát.

Balassa Olivia

Résztvevő osztályok: 5a, 5b, 6a, 7a, 8a - etika órák

Téma: Az élelmiszer útja

Eszközök: interaktív tábla, tanári prezentáció a PowerPoint szoftver segítségével

Résztvevő osztályok: 7a - magyar nyelv

Téma: A jelzők és a határozók

Eszközök:

A jelzők: interaktív tábla, tanári prezentáció az internetről a Youtube - Videótanár segítségével

A határozók: interaktív tábla, tanári prezentáció a PowerPoint szoftver segítségével

A digitális témahéten minden etikás osztályommal, az interaktív tábla segítségével egy PPT prezentációt (Az élelmiszer útja) dolgoztuk fel, beszéltük meg. A hetedik osztályban ezen kívül a Youtuberól néztük meg a Videótanár órái közül a jelzőkről szólót, és dolgoztunk egy - a határozókról szóló - prezentációból is. 

Madla Mihályné

Tanulószobás csoport

Anyáknapi project

2018.04.09-10-11-én Madla Mihályné irányítása alatt az anyák napi meglepetés keresése az informatika teremben, 19 fő bevonásával számítógépeken és a saját mobiltelefonokon az internet segítségével kerestünk ötleteket. Hétfő délután 14-órától 15óráig a tanulószobán, majd kedden újra és szerdán is 14-órától 15ig mindenki megnézi a legjobb ölteteket, majd értékeljük és megbeszéljük a kivitelezést. Bónusz feladatként otthon PowerPoint készítése az anyák napja eredetéről . Marsi Dominik el is készítette, amit a csoportnak prezentálni is fog .

 A produktum május első vasárnapjára kell, hogy az édesanyáknak átadásra kerüljön. Megbeszéltük az anyák napja jelentését, és idézeteket, verseket is kerestünk a jeles napra .

Bede Csaba

Résztvevő tanulók

7.a: 10 + 13 fő csoportbontásban

8.a: 7 + 17 fő csoportbontásban

Ráfordított idő

1+1 óra

Eszközök

Projektor, számítógép, internet, prezentáció készítő szoftver

Az óra témája, rövid leírása

Intelligens házak, otthonok szolgáltatásai, lehetőségei

Az óra elején tanári előadás az intelligens házak fogalmáról, lehetőségeiről. Az előadás közben párbeszédes formában a tanulókat is sikerült bevonni a szolgáltatások hasznosságába.

Az előadás az alábbi vázlatpontokra épült:

Az előadás, majd párbeszéd után a tanulók egy prezentácót készítettek, melynek a témája: Az én intelligens házam. A prezentációban bemutatták, hogy melyik funkció ragadta meg leginkább a képzeletüket illetve hogyan tudnák a meglévő eszközöket tovább fejleszteni. A prezentáció elkészítése során a jellegzetesen érdekes ötleteket azonnal felemlítve további ötletek kerültek több tanuló munkájába is.